JOGA

Hatha joga - Ashtanga joga - Gravid joga - Yin joga - Vinyasa joga - Restorative joga - Medical joga

Hatha joga

Tento typ jogy zahŕňa správne dýchanie, telo a myseľ. Cvičenie zvyčajne trvá 45 minút dýchania, jogových pozícií a meditácie.

Ashtanga joga

Ashtanga joga je jedným z najstarších systémov jogy. Je zameraný na upriamenie pozornosti na to najdôležitejšie a teda na seba samého. Jednou z najstarších definícií jogy, ktorá pochádza z Yoga Sūtra od Patanjaliho: „Yogaḥ-cittavṛtti-nirodahaḥ“ – Joga je zastavenie procesov mysle.

Gravid joga

Joga pre tehotné predstavuje vhodnú aktivitu, pretože sa sústreďuje len na vykonávanie cvikov, ktoré sú bezpečné ako pre matku, tak aj pre bábätko, a najmä prínosné. Tehotenská joga neobsahuje žiadne intenzívne a prudké pohyby, ktoré by mohli spôsobiť závraty, bolesť alebo zadržiavanie dychu, ba ani cviky, ktoré by mohli vyvinúť negatívny tlak na svaly bruška a uškodiť bábätku. Napriek tomu cvičenie jogy pre tehotné konzultujte s lekárom.

Vinyasa joga

Vinyasa joga je moderný štýl jogy, ktorá je vhodná aj pre začiatočníkov. Môže byť využívaná pre regeneráciu, poskytuje skvelý základ pre meditáciu.

Restorative joga

Restoratívna joga je štýl jogy, ktorý podporuje fyzickú, duševnú a emocionálnu relaxáciu. Posilňovacia joga, ktorá je vhodná pre všetky úrovne, sa cvičí pomalým tempom so zameraním na dlhé držanie pozícií, ticho a hlboké dýchanie.

Medical joga

Medicínska joga je vhodná pre tých, ktorí netrpia akútnou bolesťou, ale chronickými problémami pohybového aparátu a chcú si tieto problémy riešiť, prípadne chcú cvičiť jogu ako prevenciu pri sedavom a nevyváženom spôsobe života.
Scroll to Top